2013. február 21., csütörtök

Krémes zabpelyhes keksz / Oatmeal cream pies

Rengeteg zabpelyhes keksz receptet kipróbáltam az utóbbi időben, de valahogy egyik sem volt az igazi. Az egyik nagyon elfolyt és szétterült a tepsiben, a másik kemény lett és liszt ízű, az pedig mindegyikről elmondható, hogy a szódabikarbóna miatt mindig mellékízük lett, amitől a hátamon futkosott a hideg.
No de nem adtam fel! Úgy döntöttem, kísérletezem tovább...
Aminek az lett a végeredménye, hogy összehoztam egy számomra nagyon finom zabpelyhes kekszet.
Remélem ti is kipróbáljátok és hasonló véleményen lesztek. :)


Hozzávalók:
- 15 dkg puha vaj
- 12 dkg nádcukor
- 1 egész tojás
- 15 dkg zabpehely (én mindig picit többet teszek bele)
- 15 dkg liszt (akinek van otthon, az használhat teljes kiőrlésű lisztet is, attól még finomabb lesz)
- ½ kávéskanál sütőpor ( nem fog hiányozni a csúnya szódabikarbóna és a még csúnyább mellékíze)
- 1 csipet só
(...hogy szebb legyen a színe én belecsempésztem még egy kis kakaóport, de ízesíthetjük fahéjjal is)

Elkészítése:
A sütőt előmelegítjük 180 C fokra.
Egy nagy tálba habosra keverjük a vajat a cukorral, aztán hozzátesszük tojást. Mikor ezzel megvolnánk,
belemérjük a száraz hozzávalókat, a lisztet, a zabpelyhet, a sütőport és a csipet sót. (Lehet ezért sokan megköveztek, de én még soha az életbe nem csináltam keveréket a száraz hozzávalókból, hanem egyből hozzáteszem a többihez, legyen szó zabpelyhes kekszről, piskótáról vagy akár miről.)
Egy elég sűrű, kicsit ragacsos és nehezen keverhető masszát kell kapnunk, aztán már jöhet is a formázás!
Kibélelünk egy tepsit sütőpapírral és ráhelyezzük a kisebb diónyi nagyságú halmokat. Formázhatjuk kiskanállal vagy akár a kezünkkel is (én a második megoldás híve vagyok). A köztük lévő távolság pedig durván 5cm legyen.
Elég gyorsan megsülnek, kb. 10-15 perc alatt. Pár percig még hagyjuk hűlni a tepsiben, ekkor még nagyon puhák és könnyen törnek, de utána szépen elválnak majd a sütőpapírtól.

A keksszel ezennel meg is lennénk, de mivel lehetne még ezt a finomságot felturbózni?
Én most egy tejszínes mascrapone-és krémet készítettem hozzá, persze ez nem volt elég, kellett még bele egy kis erdei gyümölcsös lekvár is.

A krém elkészítése:
- 1 dl tejszín
-10 dkg mascrapone
- erdei gyümölcsös lekvár

A tejszínt kemény habbá verjük, majd aprólékosan hozzákeverjük a mascraponét is. Végezetül hozzáadjuk a lekvárt, de nem keverjük el benne teljesen.

Megtöltjük a már kihűlt kekszeket, fogyasztásig pedig a hűtőben tartjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése