2016. január 24., vasárnap

Zabpalacsinta (glutén-, laktóz-, és cukormentes)



Nagyon örülök, mert sikerült vásárolnom zabot, nem zabpelyhet, hanem magot, ez azért nagyon jó, mert nincs feldolgozva, így biztosan nem szennyeződött gluténnal (legalább is nekem nem okozott problémát). Kávédarálón lisztté őröltem és így használtam fel, nagyon jól működött.

Hozzávalók (7-8 darabhoz)
80 g darált zab
3 ek tápióka liszt vagy nyílgyökérliszt (ezt használtam)
1 dl szódavíz vagy ásványvíz
1,5 dl kókusztej
1 tojás
1 csipet só
1 ek kókuszolaj (ezt használtam)

A hozzávalókat jó alaposan összekeverjük, majd hagyjuk egy kicsit állni és kisütjük. Érdemes gyakran átkeverni a tésztát, mert a zab hajlamos leülni az edény aljára. A tepsit enyhén kiolajozhatjuk, bár nem fog leégni, mert a tésztába is került olaj.





A végeredmény: vékony, puha, jó állagú palacsinta, amit sósan vagy édesen is fogyaszthatunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése