2018. december 20., csütörtök

Bejgli (glutén- és cukormentes)


Nincs karácsony bejgli nélkül ugyebár, ezért hát gondoltam egy nagyot és egy hagyományos receptet megpróbáltam átdolgozni. Elég jól sikerült, lassú felszívódású liszteket használtam és 1:4-es édesítőt.
Két próbát csináltam, az egyik tésztával frissen dolgoztam a másikat lefagyasztottam és pár nappal később sütöttem meg, ez a tészta sokkal kezelhetőbb volt és sokkal szebb lett a végeredmény is, szóval a finisbe már alapból fagyasztott tésztával dolgoztam ;).
Ja és a mogyorós tölteléket, tessék kipróbálni, mert isteni, én eddig a mákosért voltam oda, de átpártoltam a mogyisra, nagyon jó, érdemes kipróbálni ;).

Hozzávalók 2 kis rúdhoz:
250 g liszt (50 g kölesliszt, 30 g tápióka liszt, 170 g barna rizsliszt)
20 g útifű maghéj
100 g zsiradék (nálam vaj)
13 g 1:4es édesítő
4 g por élesztő
75 ml növényi tej
1 tojás sárgája 
egy csipet só
1 tojás a kenéshez

A tejbe keverjük az élesztőt és  a vajat, majd hozzáadjuk a tojást és a liszteket, édesítőt és az egészet egyneművé dolgozzuk. 15 percre hidegre tesszük, hogy az útifű maghéj dolgozhasson.

A töltelékhez:
100 g pirított török mogyoró
50 g víz
14 g 1:4 édesítő

100 g darált dió
50 g víz
14g 1:4 édesítő

A török mogyorót megpirítjuk és az édesítővel együtt összedaráljuk, ráöntjük a vizet és kicsit összefőzzük, majd kihűtjük.

A diót az édesítővel együtt ledaráljuk, ráöntjük a vizet és kicsit összefőzzük, majd kihűtjük.

A tésztát két részre osztjuk és téglalap alakúra nyújtjuk sütőpapíron (ha morzsálódik akkor kis vizet adunk hozzá, a ha nedves akkor pedig egy kis lisztet). A széleitől 1 1 cm hagyva rákenjük a tölteléket, majd behajtjuk a széleket és szorosan feltekerjük a tésztát a sütőpapír segítségével. 
Lekenjük egy tojás sárgájával és 30 percig hideg helyen hagyjuk, hogy rászáradjon, majd lekenjük fehérjével és ismét 30 percig pihentetjük hideg helyen. A tetejét megszurkáljuk és 175 fokon kb 30 perc alatt készre sütjük. Ha berepedne a teteje ( a diós nekem berepedt és a mogyorós is kicsit) akkor még forrón nyomjuk össze a tésztát ;).




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése