2014. december 28., vasárnap

Bejgli (paleo)



Egy facebook-os paleos csoportban olvastam ezt a receptet, csak egy kicsit változtattam rajta, összevontam egy két alapanyagot, az alapján ami éppen volt itthon, de így is jól sikerült. Nagyon jól kezelhető tésztája van, jól lehet tekerni nem szakad, nem reped. Nekem az ízével volt csak bajom, mert ez inkább kalács jellegű én meg azt a bejglit szeretem, aminek inkább linzeresebb tésztája van, de hát kinek a pap, kinek a papné ugye :). Szóval aki a kalácsos jellegű bejglit kedveli annak biztosan be fog jönni.

Hozzávalók 1 rúdhoz:
60 g őrölt mandula
60 g kókuszliszt
60 g xilit
15 g nyílgyökérliszt
13 g útifűmaghéj
8 g szódabikarbóna+1 tk citromlé vagy almaecet
80 g cocomas
80 g kókuszzsír /folyékony/
1 tojás+1 sárgája, 1 fehérje
0.5 dl.viz/ha kell/

A hozzávalókat összekeverjük, egy jól kezelhető nedves tésztát kell kapnunk, amit 1 órára hűtőbe teszünk.

Mákos töltelék:
170 g darált mák
1 tk fahéj
3 ek xilit
1 ek kókuszzsír
fél dl víz vagy mandula tej

Diós töltelék:
170 g darált dió
1 tk fahéj
3 ek xilit
1 ek kókuszzsír
fél dl víz vagy mandula tej

A töltelék hozzávalóit összekeverjük és pár percig átmelegítjük a tűzhelyen, ettől lesz igazán jó íze. 

A tésztát pihentetés után, két sütőpapír között kinyújtjuk, majd megkenjük a töltelékkel és feltekerjük szorosan. A tetejét lekenjük a sárgájával majd hűvös helyre tesszük, 1 óra múlva lekenjük a fehérjével és tovább pihentetjük, lehet akár egy éjszakát is, én csak 4 órát vártam, sütés előtt lekentem még a maradék fehérjével.
180 fokra előmelegített sütőben sütjük 40 percig majd 200 fokon pirítjuk 5-10 percig. Figyelgessük, ne hogy nagyon megégjen.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése