2014. december 2., kedd

Rumos diós marcipánkrémes mini torta (paleo)


RUMOS DIÓS, MARCIPÁNKRÉMES MINI TORTA

Hozzávalók:
A tésztához:
10 dkg PaleoNasi keksz 
(vagy bármilyen darált mag + kakaópor)
5 dkg aszalt szilva
3 tk kókuszzsír (ezt használtam)
1-2 ek víz

Az összes hozzávalót aprítógépben jól összedolgozzuk, a masszát kis méretű tortaformába (18 cm-es) vagy ennek hiányában, kis méretű alufóliával bélelt tálkába nyomkodjuk. Hűtőbe tesszük keménykedni.

Rumos diós krémhez:
10 dkg dió
3 ek + 4 ek xilit (ezt használtam)
4 ek kókuszzsír (ezt használtam)
2 ek kakaópor
2 kk rum aroma
1/2 dl mandulatej

A kókuszzsírban felolvasztjuk a 4 ek xilitet, majd tűzről levéve kézi habverővel belekeverjük a kakaót, majd a mandulatejet és a rum aromát. A diót ledaráljuk 3 ek xilittel, majd az előzőleg főzött csokoládé öntet 2/3-ával összekeverjük. Rákenjük a kekszes alapra és visszatesszük a hűtőbe.

Marcipánkrémhez:
60 g szeletelt mandula
30 g xilit (ezt használtam)
2 ek víz
2 dl cocomas (ezt használtam)

Marcipánt készítünk: a mandulát, a xilitet és a vizet aprítógépben összedolgozzuk. A cocomast felhasználás előtt fél órára mélyhűtőbe tesszük, majd kemény habbá verjük és összekeverjük a marcipánnal. Rákenjük a tortára, megszórjuk dióval majd csoki öntetet csorgatunk rá és visszatesszük a hűtőbe egy fél órára.





A végeredmény: ízorgia, marcipán, dió, lágy kekszes tészta hmm...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése