2014. január 20., hétfő

Az eddigi legfinomabb paleo kenyér


Hétvégén nagy alapanyag utánpótlásban voltam és vettem chia magot, már régóta szemeztem egy kenyér recepttel a facebookon aminek ez az egyik összetevője. Így, hogy minden meg volt hozzá el is készítettem és hát iszonyatosan finom lett, nem lett tojás ízű, nem lett nedves a belseje, kívül ropogós! belül puha, visszafogottan sós, egy szóval az eddigi legjobb kenyér recept!!!

Hozzávalók:

15 g chia mag
2 ek útifűmaghéj
2 púpos ek lenmagpehely vagy durvára őrölt lenmag
2 dl víz 

Első körben ezeket a hozzávalókat nyakon ötjük 2 dl vízzel és magukra hagyjuk őket 15 percre, míg jól megduzzadnak. 

90 g őrölt kókuszreszelék
120 g szezámmag liszt
2 tk só
bors
fél kk xilit
1 enyhén púpozott kk szódabikarbóna
1 kk citromlé
4 tojás
magok a tetejére (nálam len és szezámmag)

A liszteket összekeverem a sóval, borssal, xilittel a szódabikarbónára ráöntöm a citromlevet, ettől elkezd sisteregni kicsit felfut mondjuk így, aztán jöhet a tojás sárgája, a fehérjét keményre verem aztán óvatosan forgatom bele a masszába. Sütőpapírral bélelt kenyérsütőbe egyengetem a tésztát, megszórom gazdagon magokkal és mehet a sütőbe, 200 fokon sütöm 40 percig aztán leveszem 180 fokra és így sütöm még 15 percig -ettől marad száraz a kenyér belseje- közben persze figyelgetem ne hogy odaégjen.

Eredmény: ízélmény, igazi kenyér élmény, azt hiszem megtaláltam az igazi kenyér pótlót :)

Tipp:
Talán érdemes kísérletezni, ha nincs épp otthon chia mag vagy útifűmaghéj, csak lenmag beáztatással, a vegánok gyakran használják tojás helyettesítésére ugyanis kemény kötőanyagként tud szolgálni, mondjuk azt nem tudom, hogy mennyire képes rost állományt létrehozni úgy mint az útifűmaghéj, de lehet egy próbát megér...hmm



4 megjegyzés:

  1. Hali! Chia magot mivel tudnám helyetesíteni?

    VálaszTörlés
  2. Szerintem ki is hagyhatod nyugodtan, az útifűmaghéj is elég.

    VálaszTörlés
  3. A szezámmag liszt mivel helyettesíthető? Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Huu már nagyon régen nem készítettem el ezt a receptemet. Mindig szezámlisztet használtam, talán hajdinaliszttel meg lehet próbálni, de biztosat nem tudok írni, mert nem próbáltam mással :(.

      Törlés