2014. június 16., hétfő

Mogyorókrémes paleocsinta


Hétvégén kihasználva a jó időt, palacsintát sütöttem, ebből a receptből indultam ki, méghozzá a spórolós verzióból. Annyit változtattam rajta, hogy a szezám-és lenmagliszt helyett, én tápiókalisztet tettem bele, illetve azt hittem, hogy gesztenyelisztet használok, de véletlenül amarátot tettem bele, de így is finom lett, nem szakadt, könnyen lehetett forgatni. Szóval meg kell, hogy állapítsam, hogy a tápióka szerintem szinte bármilyen liszttel keverve, szakadásmentes palacsintát fog eredményezni...persze nem kiabálom el, ki kell próbálni, mindenesetre ez a véletlen baleset igen elgondolkodtatott :). 

Jaj és a chocolláról majd elfelejtettem írni :P pedig jajj de finom...na szóval igen borsos az ára és én alapjáraton nagyon meggondolom, hogy mit veszek meg és mennyiért, de ezzel most úgy voltam, hogy jó kipróbálom, mert megérdemlem ... és könnyekig hatódtam mikor megkóstoltam, palacsintában pedig igazi nutellás palacsinta élményt nyújt, tényleg.

Hozzávalók:
(10 db palacsintához)
3 tojás
2,5 dl szénsavas víz
6 ek gesztenyeliszt 
2 púpos ek tápiókaliszt
2 ek olvadt kókuszzsír
1 tk xilit
egy csipet só
kókuszzsír a sütéshez 

A tojásokat a szénsavas vízzel, egy csipet sóval, kókuszolajjal, xilittel kikeverjük majd hozzáadjuk a liszteket és csomómentesre keverjük. 5 percig hagyjuk állni majd kevés olajon kisütjük.







A végeredmény: Nem túlzok, én majdnem elsírtam magam, annyira olyan volt mint régen, a Balatonon, hajnalban nutellás palacsintát enni :). Vékony tésztás palacsinta, olyan amilyet anya tud csak csinálni, amit ez a chocolla az egekig magasztal. Persze lekvárral, dióval, fahéjjal is finom, de nekem ez az élmény most nagyon kellett, igazi boldogság :).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése