2014. május 9., péntek

Frankfurti leves tárkonnyal (paleo)


Nagyon szeretem a frankfurti levest, vettünk kínai kelt és úgy gondoltam kipróbálhatnánk vele, természetesen paleos verzióba. Jó ötlet volt, nagyon finom lett, sikerült minden mentes virslit is szerezni, szóval teljes volt az öröm :).

Hozzávalók:
1 fej kínai kel ( kb 800g)
1 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
3 db sárgarépa
kolbász
6 szál minden mentes virsli
1/2 dl kókusztej
1 ek nyílgyökérpor
szalonna
víz
só, bors
tárkony, majoranna
kókuszzsír


A szalonnát kevés kókuszzsíron megpirítjuk, majd hozzáadjuk az apróra vágott hagymát és üvegesre pároljuk. Hozzáadjuk az áttört fokhagymát és egy kevés vizet, hogy oda ne égjen. A kínai kelt és a sárgarépákat megmossuk, felaprítjuk és a hagymára dobjuk majd felöntjük annyi vízzel ami pont ellepi. ( Ez a mennyiség elég sok lett, alig akart beleférni az edénybe, de nem kell megijedni kicsit összeesik ahogy puhul). Sózzuk, borsozzuk majd jöhetnek a fűszerek és a felkarikázott kolbász. Ezalatt a virsliket is felkarikázzuk és egy kevés kókuszzsíron megpirítjuk. Amikor már puha a kínai kel és a sárgarépa beledobjuk a virslit is. Egy pohárba tesszük a nyílgyökérport és ráöntjük a kókusztejet majd a leves levéből is teszünk rá pár kanállal, az egészet simára keverjük és a levesbe öntjük. Kb 5 percet még hagyjuk rotyogni és kész is.


A végeredmény: Ízletes, gazdag, laktató leves. Elég nagy mennyiség lett, de minden cseppje elfogyott. Máskor is fogok csinálni ez már egészen biztos :). 



2 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon köszi az összes receptet, életmentőek! A levessel kapcsolatban merült fel a kérdés, Te milyen mindenmentes virsliről tudsz, s hol szerzed be? Nem találtam még virslit, pedig sokmindenbe jól jönne.
    Kösziiiiii
    ;)
    Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Bocsi, hogy csak most válaszolok, külföldön voltam :). A zimbonak van mindenmentes virslije, de vettem már bécsi virslit is mindenmenteset, tescoban találtam, de szerintem minden nagyobb szupermarketben lehet találni.

      Törlés