2016. március 8., kedd

Svéd mandulatorta (glutén-, és cukormentes)


Nem olyan rég fedeztem fel, hogy az ikeában kapható mandulatorta gluténmentes (kicsit le vagyok maradva tudom :D), így nagy örömömre én is tudtam belőle enni.
 Volt itthon egy jó adag mandulám, így gondoltam elkészítem, glutén-, és cukormentesen, a vajat én nem akartam kihagyni, de ha lecseréljük kókuszzsírra akkor laktózmentes is.

Hozzávalók:
A tésztához
4 tojás fehérje
3 ek édesítő / eritrit (ezt használtam)
180 g darált mandula
20 g tápióka liszt (ezt használtam)
fél kk sütőpor

A fehérjéket felverjük az édesítővel, nem kell túl keményre. A habhoz keverjük óvatosan a mandulát, a tápiókát és a sütőport. 20 cm-es tortaformába öntjük a masszát és előmelegített sütőben  kb 20 percig sütjük.

A krémhez:
4 tojássárgája
3 ek édesítő / eritrit (ezt használtam)
2 ek tápióka liszt (ezt használtam)
1 tk konjac liszt (ezt használtam)
2 dl kókusztej
1 rúd vanília 
80 g vaj vagy kókuszzsír

A sárgáját kikeverjük az édesítővel majd hozzáadjuk a tápióka lisztet és a konjac lisztet végül a kókusztejet. Alacsony lángon (ez nagyon fontos, mert különben kicsapódik a tojás!!!), folytonos keverés közben besűrítjük a krémet. Hozzákeverjük a vajat és a vaníliát  majd kihűtjük.

A kihűlt tésztát félbevágjuk és megtöltjük, vagy egyszerűen a tetejére kenjük a krémet (ahogy én is csináltam :D ). A süti tetejét pirított mandulával díszíthetjük.
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése