2014. április 25., péntek

Paleo vékony tésztás pizza, olyan igazi


Kb két hete megkóstoltam a Pizza Kinges paleo pizzát, a facebookon megosztottam a véleményem róla, nem is mennék bele, annyira nem volt rossz, de jó se. Na már most azért csak nem hagyott nyugodni a dolog, hogy normális pizza tésztát lehessen valahogy gyártani, ezért hát utána néztem az interneten és találtam is szép számmal, jobbnál jobb recepteket. Igaz tápióka liszttes megoldásokat találtam leginkább, van aki eszi van aki nem, én használom szóval ki is próbáltam, ez a recept alapján dolgoztam. 

Hozzávalók:
10 dkg tápióka liszt
kb 5+5 dkg őrölt kókuszreszelék
1 tojás
fél dl kókuszolaj (folyékony nem szilárd)
fél dl meleg víz
egy csipet só

A tápióka lisztet az 5 dkg őrölt kókuszreszelékkel, és a sóval összekeverjük. Beleöntjük az olajat és a vizet, összedolgozzuk majd a felvert tojást is belekeverjük. Ekkor egy folyós masszát kapunk amibe belerakjuk a maradék őrölt kókuszreszeléket. Igazság szerint egy formázható tésztát kellene kapni, de én nem mertem több kókuszt beletenni, lehet ha alapból kókuszlisztet használunk jobban összeáll. Mindenesetre én ezt a félkemény masszát kentem a sütőpapírral bélelt pizzasütő tepsibe. 220 fokra előmelegített sütőben sütjük 10-12 percig én kicsit tovább sütöttem, holott a recept is írja, hogy vigyázzunk ne, hogy kréker legyen, sebaj. 


Az elősütött tésztát aztán ízlés szerint megpakoljunk mindenféle földi jóval. 


Mi fokhagymás cocomas alapra tettünk sonkát, kolbászt, kemény sajtot. Vissza tesszük a sütőbe annyi időre míg a feltét megpirul 5-10 perc.



A végeredmény: Vékony tésztás, igazi pizza élmény! Talán ha nem sütöm túl még finomabb. :) A nem paleos párom szerint is finom és jó a tésztája, ő pedig nagy pizza szakértő, ugyan az eddigi próbálkozásaim is ízlettek neki, de egyiket se találta elég "pizzásnak" ezidáig.

A hozzávalókat megtaláljátok jó áron a Diétás - Ételek Webshopban Egész májusban kedvezmény jár a blogra látogatóknak az alábbi kuponkóddal: 
DÉWPILLECUKORKAK -5%



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése