2014. április 14., hétfő

"Túrós" kalács (paleo)



Úgy kezdtem ezt az évet, hogy volt egy álmom, amiben paleo töltött kalácsot fontam...ott motoszkált a fejemben vajon, hogy lehetne igaziból kivitelezni... Most hétvégén sikerült megalkotni, igaz teljesen egybesült és nem látszik a fonás, de biz' isten, hogy összefontam, töltöttem :), de fázis fotót nem tudtam készíteni. 
A tésztához ebből a receptből indultam ki, aztán kicsit átvariáltam.

Hozzávalók:
170 g őrölt kókuszreszelék
30 g gesztenye liszt
30 g nyílgyökér liszt vagy tápióka liszt
2 ek útifűmaghéj
1,5 dl víz
egy csipet só
1 tk púpos szódabikarbóna
pár csepp almaecet vagy citromlé
3 tojás
50 g kókuszzsír
5 ek xilit

200 g TOTU 
mazsola
5 ek xilit
5 ek cocomas

Az útifűmaghéjra ráöntöm a vizet, és megvárom míg zselé szerű anyaggá változik. Összekeverem a liszteket, a cukrot, a sót, a kókuszzsírt majd a tojásokat, jöhet a szódabikarbóna amire pár csepp almaecetet teszek, sistereg juhéj, végül a zselés anyagot is hozzáadom. Elég jól kezelhető tésztát kapok, amit lisztezett munkalapra teszek (olyan lisztet használjunk amit nem sajnálunk, ne méreg drágát, mert ez tényleg csak azért kell, hogy ne ragadjon le a tészta). 3 részre osztom a tésztát, ovis gyurmázós fázis következik, kígyóvá nyújtom a kupacokat. Lelapítom őket és megkenem vékony csíkban a túróval majd lezárom a tésztát, hogy ismét egy kígyó formát kapjak. Ezután elkezdtem a fonást, ami türelemjáték, gyengébb idegzetűeknek kifejezetten nem ajánlott és minimum 4 kezes mutatvány. Én egyedül dolgoztam, miért is ne ugye ugye, nagy nehezen összeszenvedtem aztán nagy nehezen átraktam a tepsibe és 180 fokra előmelegített sütőben kb 40 percig sütöttem. 

Tanulság: Ha meg akarjuk könnyíteni az életünket, és végül is a végeredményen úgy se látszik, akkor a fonás fázist egyszerűen hagyjuk ki! Két sütőpapír között nyújtsuk ki a tésztát, kenjük meg a krémmel majd tekerjük fel és mehet is sütőbe.  




A végeredmény: könnyű, omlós tészta, ízletes mazsolás túrós finomság. Jó alternatíva, ha valami kalács szerűségre vágyunk. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése