2014. április 22., kedd

Vanília krémes almás máktorta (paleo)


Anyukám szülinapjára készítettem ezt a tortát, sokáig gondolkoztam, hogy milyet csináljak, de aztán végül ennél az ízvilágnál maradtam, és szerintem nagyon jól döntöttem. A vanília krém selymes, édes, amit az alma réteg a maga pikánsságával nagyon jól ellensúlyoz. 

Hozzávalók:
Tésztához:
6 tojás
6 púpos evőkanál mákliszt 
6 lapos ek xilit
2 púpos kk sütőpor

Két tésztalapot készítünk. 3 tojást szétválasztunk, a sárgáját fehéredésig keverjük 3 ek xilittel, majd hozzáadjuk az 1 kk sütőport, majd a 3 ek lisztet. A fehérjét kemény habbá verjük majd óvatosan beleforgatjuk a sárgájás masszába. Sütőpapírral bélelt 23 cm-es tortaformában, 180 fokra előmelegített sütőben 12-15 percig sütjük. A maradék hozzávalóból, ugyanezzel a módszerrel sütünk még egy lapot. Hagyjuk kihűlni a lapokat.

Vanília krémhez:
4 tojás
2 ek tápióka liszt
4 lapos ek xilit
1 vaníliarúd
20 g kókuszolaj

A tojásokat összekeverjük a porrá őrölt xilittel , a tápiókával és a vaníliarúd kikapart belsejével, vízgőz felett folyamatos kevergetés mellett besűrítjük ( a víz legyen forró, amikor fölé rakjuk a tojásos masszát, és akkor gyorsabban besűrűsödik). Végül belekeverjük a kókuszolajat és kihűtjük. 

Almás réteg:
Egy dunctos üvegnyi reszelt alma (kb 3-4 db)
3 ek xilit
reszelt friss gyömbér
fahéj

Az almát a xilittel és a fűszerekkel kicsit felmelegítjük, átpároljuk majd kihűtjük.

Összeállítás: Eredetileg 4 lapot szerettem volna, de mivel nem lett mindkét tésztám egyforma vastag ezért csak az egyiket vágtam ketté. Alulra kerül a legvastagabb tészta, rákenjük az alma réteget, jöhet rá még egy lap arra jön a vanília réteg fele majd az utolsó lap, amit bekenünk a vanília krém maradékával, ha jut még akkor a torta oldalát is bekenjük.  A tetejét megszórtam kakaóval, hogy jól kirajzolódjon a szám :)...





A végeredmény: Puha piskóta lapok, édes vanília krém, amit az alma íze nagyon jól ellensúlyoz a maga pikánsságával. Külön sikerélmény, hogy a nem paleosoknak is nagyon ízlett :).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése